Social media leergang
5 workshops met elk een ander thema
Vrijdag 23 september, vrijdag 7 oktober, vrijdag 28 oktober, vrijdag 11 november, vrijdag 25 november.
Social Media is ontzettend belangrijk voor de zichtbaarheid van je bedrijf en om in contact te komen met je (potentiële) klant. De ene ondernemer is er heel handig in en de ander vindt het een lastig verhaal. Dan zijn er ook nog verschillende platforms zoals LinkedIn en Facebook. Of je nu winkelier, ZP’er, starter of MKB-ondernemer bent, veel ondernemers willen er graag meer over weten.
Daarom organiseert ZP Raalte voor alle ondernemers in de gemeente Raalte een Social Media Leergang.
De social media leergang bestaat uit 5 workshops met elk een ander thema, zoals marketing, vloggen, Facebook, LinkedIn en een inspiratiesessie.
De bijeenkomsten worden gehouden Bij Lampe in Raalte op vrijdagochtend van 08:00 – 11:00 uur en zijn inclusief een lekker ontbijt.
Dankzij subsidies van de provincie Overijssel en de Stadsbeweging vanuit de gemeente Raalte kunnen we de workshops tegen een aantrekkelijk en sterk gereduceerd tarief aanbieden.
In plaats van de normale prijs van EUR 59,- (excl. BTW) betaal je nu EUR 39,- (excl. BTW) per losse workshop.
Je kunt je ook aanmelden voor alle 5 workshops samen voor slechts EUR 169,- (excl. BTW).
Meld je nu aan! Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Informatie over de workshop
Door Bart Pronk en Roné van der Vliet (Boostrz)
Hier een berichtje, daar een berichtje. En klaar is Kees. Nee, zo werkt het niet met social media. Je moet wel regelmatig een bericht plaatsen, anders kan je net zo goed niks doen. En die berichten, die moeten raken. En onderdeel zijn van een groter plan, je marketingplan.
Begin met een marketingplan
Elk bedrijf heeft een marketingplan nodig. Een bedrijf zonder gefundeerde marketingstrategie is als een huis dat gebouwd is op zand. Het zal nooit stevig staan. En het maakt niet uit of je een eenmanszaak hebt of eigenaar bent van een grotere onderneming. Marketing is wat verkoop stimuleert. Marketing maakt sales leuker. En zonder nieuwe opdrachten verdien je niet het geld dat nodig is om op de lange termijn je bedrijf te laten bestaan.
In deze workshop wordt er in gegaan op de basis van marketing en hoe je zonder een heel boekwerk uit te werken een goed marketingplan maakt.
Over Bart en Roné
Roné en Bart zijn werkzaam bij Boostrz. Zij helpen merken vooruit in een wereld die continue verandert. ???????????????????????? ????????????????????????, noemen ze dat. Want wat vandaag gebeurt, is morgen alweer vergeten. Hoe zorg je ervoor dat je in beweging blijft? Hoe val je op, zonder te schreeuwen? Hoe raak je de doelgroep effectief en op een duurzame manier?
Bart helpt ondernemers om meer resultaat uit internet te halen. Dit met effectieve websites die niet alleen mooi smoelen, maar ook converteren. Daarnaast houdt hij zich bezig met het vergroten van de online zichtbaarheid van je bedrijf, conversie en de juiste inzet van online marketingkanalen.
Door Anneloes Rabel (Taaluilen)
Zakelijk vloggen is niets anders dan dat je een persoonlijk verhaal vangt in een filmpje. En beelden zeggen nou eenmaal 1000 keer meer dan woorden. Het kan jouw verhaal zijn of een verhaal van een ander. Maar altijd vanuit een persoonlijk perspectief. Zo kom je dicht bij je doelgroep, of beter nog: je volgers of zelfs fans.
De basis van het vloggen
In onze laagdrempelige en praktische training leer je op een snelle en makkelijke manier te vloggen. Je doet basiskennis op over verschillende soorten vlogs en over wat je met vlogs kunt bieden. Je leert aan de hand van een aantal slimme tips op een ontspannen manier voor de camera te staan. Door te 'doen' trekken wij je over die drempel en krijg je het vloggen steeds beter onder de knie. Je denkt na over onderwerpen uit je eigen praktijk. Daarbij maak je gebruik van je eigen expertise en ervaring. Vervolgens werk je aan de hand van een handig stappenplan aan je eigen vlog. Tot slot krijg je feedback op je eerste beelden en maak je een aanzet tot het monteren van je beelden.
Programma:
8.30-9:30 uur: info ophalen en algemene presentatie (interactief)
9.30-10.15/10.30 uur: aan de slag met je eigen vlog
10.30-11.00 uur: elkaar de vlogs laten zien en feedback geven
Taaluilen
Anneloes Rabel is communicatieadviseur en trainer bij Taaluilen in Raalte. Taaluilen brengt organisaties tot leven: haalt het onderscheidende vermogen bij naar boven. Van beleid naar beleving dus. En daarmee raak jij jouw doelgroep.
Door Judith Elissen (Social Media Salland)
Met maar liefst 1.9 miljard dagelijks actieve gebruikers is Facebook nog steeds hét meest populaire sociale mediaplatform ter wereld. Slimme zet dus om daar als ondernemer ook gebruik van te maken dus. Maar hoe dan? In deze workshop ga je ontdekken waarom Facebook interessant is voor jou als ondernemer. Kom maar op met die volgers!
De basis van FACEBOOK marketing
In deze workshop leer jij de basis over hoe je Facebook handig in kunt zetten om met je publiek te communiceren, je (potentiële) klanten te bereiken en je volgers op de hoogte te houden. Je doet basiskennis op over de verschillende functies van je Facebookpagina. Ook krijg je antwoord op de vraag: wel of geen bedrijfspagina? Wat moet ik posten? Hoe vaak? Hoe maak ik een goede post? Wat zijn story’s? Hoe plan ik content vooruit zodat het mij niet veel tijd kost? Hoe kan ik zien hoe mijn content scoort bij mijn volgers (statistieken)? Vervolgens ga jij aan het werk en met alle tips je eigen bericht of story maken waarop je feedback krijgt. Daarna wordt je kennis nog even op een leuke manier getest (opletten dus!) en afsluitend krijg je een hand-out waar alle tips nog eens op staan (inclusief contenttips waaróver je kunt posten) zodat je thuis of op kantoor direct aan de slag kunt!
Programma:
8.30-9:30 uur: Presentatie over de basis van Facebook (wel handig als je al een Facebookpagina hebt zodat je niet helemaal blanco bent).
9.30-10.30 uur: We gaan aan de slag met het maken van een bericht of story. Heb je je laptop bij je? Dan kun je het ook direct inplannen.
10.30-11.00 uur: Contentcreaties samen bespreken, feedback en korte kennistest (Ja, je kunt iets winnen!)
Judith Elissen
Judith Elissen is eigenaar van Social Media Salland. Zij helpt bedrijven (meer) succes te behalen met social media als marketingtool door advies, training, contentcreatie en social media beheer. Bereik je doelgroep ook online en bouw een duurzame band op. Eerst zaaien, dan oogsten!
Door Nicole van Druten (Mooi Geregeld)
Wil je dat jouw profiel opvalt tussen je concurrenten? Wil je meer business uit LinkedIn halen? Ben je klaar voor een killer company page?
Nicole van Druten (Mooi Geregeld) helpt je om een ijzersterk persoonlijk profiel en een killer company page te krijgen en zo je zichtbaarheid en je bereik te vergroten. Want nee, niet iedereen krijgt jouw berichten zomaar te zien. Het algoritme en je social selling index zijn bepalende factoren voor het bereik van je update.
Maar je kunt de regie pakken en het algoritme voor je laten werken! Met de juiste kennis kun je jouw bereik (en daarmee ook succes) beïnvloeden.
Nicole geeft je een kijkje in de keuken van Linkedin en geeft je tips hoe je Linkedin optimaal kunt inzetten en hoe je je kansen kunt vergroten.
Want met ruim 8 miljoen profielen in Nederland is Linkedin het meest invloedrijke, zakelijke sociale medium voor B2B Marketing en digitaal netwerken. Vergroot je je bereik, dan vergroot je je kansen!
LinkedIn expert
Nicole van Druten (Mooi Geregeld) is Linkedin expert en helpt ondernemers met hun online marketing strategie en zorgt voor invulling en plaatsing van online content, zowel op social media als op websites. Ze heeft een grote passie en voorliefde voor netwerken en verbinden.
Door Ferenc van Damme (Studio Vers Bestuur)
Het moet anders, heel anders! Maar…hoe dan? Ferenc van Damme (Studio Vers Bestuur) leidt een vurige inspiratiesessie gebaseerd op overtuigende feiten, onderzoeken en cijfers, inspirerende praktijkervaringen, gezond verstand en werkbare inzichten.
Ferenc werkt al weer ruim 12 jaar aan (zelf-) inzicht om via innovatieve communicatiestrategieën de 'kracht uit de samenleving' beter aan te boren en het tweerichtingsverkeer met verschillende ‘soorten’ inwoners te stimuleren.
Vooral ook met de groeiende groepen (jonge) mensen die zich niet meer vertegenwoordigd voelen door besturen, raden, instituten en overheden; nu rond de 70% van de inwoners.
In een steeds complexere wereld middenin grote transities levert conventioneel communiceren minder en minder op, dat is duidelijk.
Maar wat werkt er dan wel?
Van wie is die democratie, die energietransitie, die zorg, dat onderwijs, die natuur, dat welzijn, die veiligheid, die leefomgeving, die vereniging nu eigenlijk?
Hoe betrekken wij onszelf bij mensen die vitaal hun eigen weg zoeken, en die in een soort stille revolutie heel rap een nieuw soort samenleving aan het maken zijn, vaak zonder zich daarvan zelf helemaal bewust te zijn? Hoe vinden wij hierin onze eigen meerwaarde opnieuw uit? Hoe raken we mensen om hen te laten voelen dat de publieke zaak ook van hen is? Wat zijn de inzichten en vaardigheden die je nodig hebt?
Theoretische, maar vooral praktische kennis van de belevingswerelden van verschillende doelgroepen, zelfinzicht en een andere houding van onszelf zijn essentieel voor een streven naar echte dialoog in de zoektocht naar de route van een gefragmenteerde, gepolariseerde ik-wereld naar een vitale, samenredzame, evenwaardige ‘doe-democratie’!
Het moet echt heel snel, heel anders! Maar...Hoe Dan?
Ferenc van Damme
Ferenc van Damme is communicatiestrateeg, energetisch therapeut, dichter en participatie beleidsontwikkelaar bij Studio Vers Bestuur van de provincie Overijssel. Hij is winnaar van de Galjaard Prijs 2016 voor beste communicatie in de non-profit sector, lid van de expertcommissie Brenninkmeijer (participatie Klimaatbeleid) voor de Tweede Kamer en hij is de enige ambtenaar in Nederland met 3 Grammy nominaties en een Edison op zijn naam.
Schrijf je in voor een van de workshops via onderstaand formulier:
Je kunt je inschrijven als je ondernemer bent in de gemeente Raalte of werkzaam bent bij een bedrijf in de gemeente Raalte (max. 2 medewerkers) of lid bent van een ondernemersvereniging in de gemeente Raalte.
Voldoe je hier niet aan, dan kun je je wel inschrijven, maar kom je op een wachtlijst. Vermeld dit dan bij het veld Opmerkingen. Indien er voldoende ruimte is, kun je meedoen. Dit hoor je uiterlijk een week voor de workshop. Is de workshop vol en kun je niet meedoen, dan krijg je je geld retour.
Je kunt je inschrijven als je ondernemer bent in de gemeente Raalte of werkzaam bent bij een bedrijf in de gemeente Raalte (max. 2 medewerkers) of lid bent van een ondernemersvereniging in de gemeente Raalte.
Voldoe je hier niet aan, dan kun je je wel inschrijven, maar kom je op een wachtlijst. Vermeld dit dan bij het veld Opmerkingen. Indien er voldoende ruimte is, kun je meedoen. Dit hoor je uiterlijk een week voor de workshop. Is de workshop vol en kun je niet meedoen, dan krijg je je geld retour.
"*" geeft vereiste velden aan
Je wordt na het klikken op Ja, ik schrijf me nu in doorgestuurd naar een betaalpagina om je inschrijving voor de workshop(s) te voldoen. Per e-mail ontvang je ook een bevestiging en factuur van je aanmelding. Deze kan in je SPAM-box belanden.